İmaj hiç bir şeydir, susuzluk herşeydir.
Just do it!
Impossible is nothing!
Bütün bunlar kafanızda bir şeyler çağrıştırdı değil mi?
Giyim, içecek ve teknoloji devlerinin insanlara sloganları. Peki sizce neden böyle yapıyorlar?
Yani çıkıp bizler gibi neden ürünlerini işte ne kadar kazandırdıklarını anlatmıyorlar da neden bir sloganla sesleniyorlar bize?
Yeni başlayanlar için işimizi biraz daha kolaylaştıralım. Neye göre alışveriş yapıyorsunuz? Yani etrafınıza bakın ve para verdiğiniz eşyalarınızı neye göre seçtiğinizi söyleyin. Eğer bu işlerde yeniyseniz, mantıkla seçim yaptığınız ve hatta özgürce karar verdiğiniz gibi yanılgıya sahipsinizdir.
Eğer iletişim ve pazarlama alanlarında başarılı olmak istiyorsak, önce kendimizi tanımaya başlamalıyız. Kendi kararlarımızı neden aldığımızı, NEDEN'imizi duyurmalıyız.
Bu nedenler duygusal nedenlerdir. Duygularımızla seçim yapar mantıkla altını doldururuz. Tüm seçimlerimizi böyle yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.
Benim Ersağ'a karar vermemde ki duygusal faktör Türk şirketi olmasıydı. Bu şirkette istediğim noktalara ulaştığımda ülke ekonomime de olumlu etkide bulunacağım gerçeği Ersağ'ı seçmemde ki en büyük etken oldu. Sonrasında kaliteli ürünleri, insanların birbirlerine yaklaşımları, dürüstlük ve samimiyet temelli bir oluşum oluşu mantıksal olarak Ersağ'ı onaylamama neden oldu.
Sizler de kendi nedenlerinizi bulun.
Bakın yukarıda ki şirketler öncelikle nedenleri ile sesleniyorlar dünyaya. Çünkü iletişimde "Altın Daire" prensibine göre böyle yaptığımız takdir de kitlelere ulaşabiliyoruz. Altın daire hakkında daha detaylı bilgi alabilmek için bu teorinin sahibi olan Simon Sinek'in ilham veren konuşmasını izleyebilirsiniz.
Sonrasında diğer aşamalarınızı belirleyin. İşinizde kitlelere ulaşmak istiyorsanız, bu prensibi dikkatli dinleyin. Sonra kendi nedenlerinizi yazın. İnsanlara ilham verebilecek nedenlerinizi ortaya koyun. Emin olun sizlerinde bu ilhamları var, olmasaydı, bu işte olmazdınız, bu blogu okumuyor olurdunuz. Hatta nedenlerinizi lütfen bizlere de ulaştırın.
Önce ben başlayayım:
Yeni çağda ülkelerin ordularının şirketler olduğuna inandığım için, ERSAĞ'a gönül verdim. Çalışırken iş yaparken ülkemin bir ordusuna değer kattığımı düşünerek motive oluyorum. Özetle ben bu işi sadece ticaret amaçlı ya da gelir amaçlı değil, vatanıma değer katmak için yapıyorum.







Hiç yorum yok:
Yorum Gönder